Stilte voor de storm! Change of plans :D

31 juli 2017

Een onverwachte gebeurtenis heeft onze vakantieplannen overhoop gegooid! Ik moest in september lesgeven, maar nu dat verschoven is naar oktober kunnen we in september op vakantie in plaats van augustus. Oftewel: goedkopere tickets en meer opties! De hele discussie over een luxeprobleem begon weer van vooraf aan: Waar gaan we heen?!

Vandaag hebben we dan eindelijk de tickets gevonden die we zochten: in september vliegen we met onze fietsen vanaf Amsterdam naar San Francisco! Belachelijk hoeveel je voor het meenemen van je fiets betaalt op een intercontinentale vlucht (125 euro p.p. enkel!), dus we zochten een directe vlucht (+/- 10 uur vliegen) die betaalbaar was met extra beenruimte (je moet wel als je 1.90 bent) en fietsen. We vliegen met KLM, jippie, omdat ik die met mijn lichte vliegangst, ondanks mijn kennis van statistiek, meer vertrouw dan andere maatschappijen, en omdat ik er eerder mee naar San Francisco ben gevlogen en je super goed wordt verzorgd (lees: geen gezeik over betalen voor eten en drinken).

Ons idee van een fietsvakantie hebben we in een compromis gegoten. Eerst een paar dagen acclimatiseren aan de tijd in San Francisco :D Daarna langs de pacific highway vanaf San Francisco naar beneden fietsen. Ik heb daar een aantal jaar geleden al een stukje van gedaan met de auto en het is er prachtig. Fijn idee om het nu op een andere manier te beleven en meer tijd te hebben. We fietsen door tot we er genoeg van hebben, huren dan een auto, en kijken dan waar we naartoe gaan (denk aan Yosemite, Grand Canyon).

Inmiddels hebben we besloten om zo weinig mogelijk mee te nemen en hebben we bijna een definitieve keuze gemaakt voor onze fietsbepakking. Volgende keer meer daarover. Eerst maar eens een ESTA regelen!

1. K W Rietdijk:
    1 augustus 2017
    Dat is best een mooie reis , veel succes met de verdere voorbereidingen.