Onze fietsen zijn er klaar voor en aardige Nederlanders in California!

15 augustus 2017

Na de nodige internetbestellingen en een bezoekje aan Bike4Travel in Ommoord, zijn onze fietsjes (of: fietsen, ik mag niet kleinerend over onze fietsen praten van Michiel) ready to go! Wat hebben we allemaal aan moeten aanschaffen? De duurste aankopen waren de tassen. Michiel heeft een zadeltas en een frametas van Apidura en ik heb een zadeltas en stuurtas van Ortlieb. Helemaal waterdicht en voor ongeveer 200 euro (hoeveel?!) per persoon weet je alles. Mijn stuurtas is makkelijk van mijn fiets te halen en je kan hem vervolgens als buik/heup tas gebruiken. Nerd was ik al, maar dit is toch wel next level. Going local zullen we maar zeggen. Wat verder?

Nieuwe banden + reservebandjes, lichtjes voor en achter, spiegeltje voor aan het uiteinde van je stuur (ze zijn er niet gewend aan fietsers en ik moet Michiel toch in de gaten kunnen houden ;-)), nieuwe remblokjes, goede, kleine pomp, snelspanners met imbus (zodat we geen slot nodig hebben voor onze voorwielen), en een extra lang slot zodat onze fietsen lepeltje lepeltje aan een paaltje kunnen. Ook heel handig: bidonhouders waar je je bidon via de zijkant insteekt en uithaalt, zodat Michiel voldoende ruimte heeft voor zijn frametas en toch kan blijven drinken.

Als laatste hebben toch besloten om ook een GoPro te kopen, zodat we onze reis kunnen filmen en er achteraf een filmpje kunnen maken ter herinnering :D Fancy pancy, compenseert (een beetje) voor de heupteus van Ortlieb.

We hebben inmiddels ook een oplossing voor de fietskoffers! De koffers hebben we nodig om onze fietsen in te vervoeren in het vliegtuig, maar we kunnen ze onmogelijk meenemen tijdens het fietsen. Stalling op het vliegveld was mega duur, hotels in San Francisco hebben de ruimte niet, dus wat dan? Via een collega (Linda bedankt!) die een vriendin heeft in San Francisco kwamen we op de Facebook groep van Nederlanders in California terecht. We plaatsten een berichtje of iemand plek had om onze fietskoffers 3 weken te stallen en binnen no time hadden we allerlei reacties. We mogen onze koffers nu in de garage van Coen en Heidi zetten, die vlakbij het vliegveld wonen en ons op hun vrije dag ook nog eens komen ophalen van het vliegveld! En dat alles in ruil voor een fles jenever, borrelnootjes, of komijnkaas, en alleen als we daar ruimte voor hebben. Ons geloof in de mensheid kan er weer een tijdje tegenaan :D Vanaf daar is het maar 2 uurtjes fietsen naar San Francisco, waar we twee dagen van de stad gaan genieten.

Om in de sferen te komen hebben we ons muziekrepertoire afgestemd op liedjes zoals Californication, California love, en Hotel california. Stipt op 1 staat Rapper's delight, die van "Hotel, motel, holiday inn".

1. Sandra:
    17 augustus 2017
    Leuk verslag Kim. Julie hebben er zin in lees ik wel. Voorpret is ook leuk toch!!

Sandra