Nog maar 2 nachtjes slapen!!

2 september 2017

Michiel heeft vandaag onze fietsen schoongemaakt en nieuwe banden erop gezet terwijl ik lekker met vriendinnen op stap was :D Mij hoor je niet klagen ;-) Daarna hebben we onze fietsen + weinige bagage ingepakt in de fietskoffers. Ik heb best wel wat vragen gehad over deze fietskoffers, hoe werkt dat dan?

We hebben allebei een speciale tas voor onze fiets (zie foto's). Deze koffers worden vanwege hun afmeting via de speciale bagageband af- en aangevoerd. Heel relaxed, want daar is het meestal super rustig. Je haalt je banden van je fiets, laat er wat lucht uitlopen vanwege de luchtdruk in het ruim, en deze gaan in speciale vakken aan de binnenkant van de fietstas. Mijn fietsframe gaat vast aan een frame die onderin mijn fietskoffer staat, zodat hij redelijk stabiel is. Omdat de derailleur een gevoelig onderdeel is bescherm ik deze extra met bubbeltjesplastic. Het stuur maak ik los en hang ik aan mijn frame. Mijn bagage bind ik stevig vast aan de voorkant van mijn fiets, zodat deze uit de beurt van mijn derailleur blijft. Jammer genoeg betaal je wel goed voor dit soort bagage, in dit geval 125 pp enkele reis.

Maandag brengen we de koffers met de auto naar het station, waarna Michiel de auto terugbrengt en op de gewone fiets naar het station komt. Deze laten we achter in de fietsenstalling, we hebben al genoeg fietsen bij ;-) We hebben nog getwijfeld om gebruik te maken van de ophaalservice van TNT, waarbij ze je bagage naar Schiphol brengen. Uiteindelijk zijn we te afhankelijk van onze bagage, dus we hebben het niet aangedurfd.

We kregen zojuist een berichtje van Coen, die ons komt ophalen van het vliegveld, dat we maar iets moeten laten weten als we zijn geland. Benieuwd om deze super aardige mensen te ontmoeten! Eerst nog een dagje ontspannen morgen en dan gaat het grote avontuur beginnen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. K W Rietdijk:
    3 september 2017
    Veel plezier en een goede reis