Herstel en HEEL veel uitzoekwerk

23 mei 2017

Michiel heeft afgelopen vrijdag een ongeluk gehad met zijn vouwfiets! Zijn fiets is tijdens het fietsen in tweeen gebroken (..!) en Michiel heeft er een goed blauw hoofd en een hersenschudding aan overgehouden. Hij heeft zijn weekendje fietsen in de Vogezen af moeten zeggen (van mij, al zag hij wel in dat het nodig was) en mag nu niet teveel televisie kijken. Dat is moeilijk, zeker nu tijdens de Giro. Dus werk ik zoveel mogelijk thuis om de patient in de gaten te houden :) Het is nog maar de vraag of onze fietsvakantie naar Valencia over twee weken door kan gaan.

Ondertussen probeer ik uit te vinden hoe we vanaf Nederland met onze fietsen naar Belgrado kunnen komen per trein. Ik ben er inmiddels via http://www.treinreiswinkel.nl achter gekomen dat er een dag- en nachttrein gaat vanuit Nederland naar Wenen (overstap op Dusseldorf) en door naar Boedapest. Vanaf Boedapest worden de verhalen wisselend, is het nu wel of niet mogelijk en veilig om je fiets mee te nemen op de trein naar Belgrado? Na heel lang zoeken  kwam ik via de website http://www.wereldfietser.nl op de volgende site: http://www.czech-transport.com. Bij de FAQ stond mijn vraag; kan je je fiets meenemen op deze treinen? Ik heb nu een mailtje gestuurd naar [email protected] om naar de mogelijkheden te vragen.

We hebben besloten om van nationaal park naar nationaal park te fietsen (4 in totaal), nu nog uitzoeken of het mogelijk is!